dimecres, 18 de desembre del 2013

VIATGEM AL NEOLÍTIC : MINES DE GAVÀ





 


Les Mines prehistòriques de Gavà són les més grans de tota Europa i tenen 6.000 anys d'antiguitat, de l'època del Neolític.


Vam entrar a les galeries per veure com treballaven extraient la Variscita amb la que feien ornaments, joies i comerciaven. Quan les galeries ja no servien, llençaven deixalles i enterraven els morts.





Gràcies a les restes i troballes dels arqueòlegs, vam conèixer l'estil de vida dels homes prehistòrics ; medicina, enterraments, alimentació, habitatges, joies, etc. 



 


 Algunes parts de les mines es van cremar i per això s'han conservat alguns materials que s'haguessin desfet.
Les guies ens van ensenyar com diferenciar l'esquelet femení del masculí ; les dones tenen els malucs més grans degut a la maternitat i els homes més estrets.




 A l'acabar la visita, vam fer un collaret amb una pedra de Talc, corda, una polidora i una ballarina (eina) per foradar la pedra, com feien al Neolític. 





Escrit pels alumnes de 5è B 

9 comentaris:

  1. Vaig aprendre molt sobre el neolític amb videos i sobretot amb la noia que ens explicava tot sobre els ossos,les eines que utilitzaven i moltes coses més.Quan vaig fer la pulsera hem divertia molt pero sobretot em sentia un d'ells.Espero que els de quart s'ho passin tan bé com jo.

    ResponElimina
  2. Va ser la millor excursió (fins ara) i ara crec que estic millor informat amb el que feien a les mines els nostres avantpassats.

    ResponElimina
  3. Va ser molt divertit aprendre coses del neolític i entrar a unes mines.

    ResponElimina
  4. Em va agradar molt aquesta sortida,em vaig divertir molt.Ens van ensenyar molts vídeos, tractava sobre com vivien en el neolític, em va agradar molt.

    ResponElimina
  5. La visita a les mines de gava em va agradar molt i va ser molt devertit el collaret y cuan vam anar a es mines

    ResponElimina
  6. El que vam anar a les mines de Gava va ser molt divertit el collaret que vam fer va ser molt guapo lo que mes em va agrada va ser la visita a la mina pero a a de veritat no perque estaba en ruinas i era perillos anar pero va ser molt divertit.

    ResponElimina
  7. Ainara Gordillo i Alba Villarino23 de setembre del 2014, a les 11:02

    En aquesta excursió ens ho vam passar molt bé, el que més ens va agradar va ser les mines i també fer collarets de pedres amb una ballarina.
    Vam riure molt !

    ResponElimina
  8. Les Mines de Gavà va ser molt divertit perquè vam aprendre moltes coses del neolític,del paleolític i l'edat de pedra vam treballar amb una eina que es diu la Ballarina.
    ¡Va ser molt divertit!

    ResponElimina
  9. TAMBE MAGRADARIA VEURE EL NEOLITIC

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.